torsdag 15 december 2011

Pepparkaksyoughurt ?

Innan jag plockade bort kolhydraterna ur min kost åt jag varje December massor med pepparkaksfil...
Jag älskar och saknar den söta goda pepparkaksfilen..
Idag provade jag att göra egen pepparkaksyoughurt..
Halleluja va gôtt de va!!!
Turkisk youghurt,grädde,agavesirap och pepparkakskryddor (finns en påse färdigblandad)..
Nu blir det absolut INGEN mer färdigblandad onödigt sötad fil mer till barnen utan nu gör vi även denna själv..
Så enkelt och så mycket nyttigare..


Nu ska jag åka med Alva till tandläkaren strax..
Idag ska hon få domen om hon slipper sin natttandställning som hon haft i snart 2 år..
Det har blivit en sådag grym skillad så det är nästan inte sant..
Håller tummarna benhårt för det vore en toppen födelsedagspresent till henne när hon fyller på tisdag.. 
Alva före....

Alva efter..

Åhhhh min vackra,snälla,goa,fantastiska unge!!!
Puss å kram
Källa:matgalen.webblogg.se,saltpeppar.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar