onsdag 7 december 2011

Blev så glad...

Igår var det en kund till mig som sa att hon saknade mitt bloggande..
Åhh vad jag blev glad..
Saknar oxå bloggandet men har varit såpass krasslig att inget egentligen har varit roligt det sista..
Men nu ska jag försöka bättra mig..
Till fantastiska Marie som hade saknat mig =0) lägger jag ut receptet på världens godaste rotfruktsgratäng..
Gjorde den även som en Jansons Frestelse häromdagen å den blev ljuvlig..
Använde då inga kryddor utom salt å peppar..

Bästa rotfruktsgratängen

Ingredienser

1 kålrot
1 stor palsternacka
4 morötter
1 gul lök
3 ½ dl västerbottensost
4 dl vispgrädde
2 tsk torkad timjan
1 ½ krm riven muskotnöt
1 ½ tsk salt
2 krm nymalen svartpeppar
2 pressade vitlöksklyftor
Sätt ugnen på 250 grader.
Skriva rotfrukterna fint och koka i vatten ca 5 minuter.
Blanda allt i en bunke och häll sedan i en ugnssäker form.
Sätt in formen i ugnen och lägg över aluminiumfolie när gratängen fått lite färg.
Stek gratängen i ugnen totalt ca 50 minuter

Idag har jag en ledig förmiddag för jag ska vara med Alvansnalvan hos farbror doktorn..
Frukost idag blev 2 stora muggar kaffe med grädde med en näve salta mandlar..

Ha en fantastisk dag mina vänner..

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar